Mój przyjaciel pies

6


SPOTKANIE III

Trzecie spotkanie z naszym przyjacielem Tero, odbyło się 9 marca 2017 roku. W zajęciach uczestniczyli niezwykle odważni i radośni uczniowie klas 1a oraz 4c zet. Dowiedzieliśmy się jak dbać o psa, jak się z nim bawić. Dzieci bardzo polubiły się z psiakiem było głośno i radośnie. Składamy kolejne podziękowania dla p. Renaty Wismont za możliwość obcowania z jej pupilem.

Już niedługo kolejne spotkanie i relacja z niego. Do zobaczenia!

[album=312]


SPOTKANIE II

9 grudnia, w sali 72 miało miejsce kolejne spotkanie z cyklu ,,Mój przyjaciel pies”. W zajęciach uczestniczyli uczniowie 1 i 4 zespołu rewalidacyjno – wychowawczego oraz klasa 2c zet. Po raz kolejny odwiedzili nas Pani Renata Wismont oraz pies Tero. Bawiliśmy się i uczyliśmy, za co serdecznie podziękowaliśmy.

[album=291]


SPOTKANIE I

16 listopada w sali 72 miało miejsce pierwsze spotkanie z cyklu ,, Mój przyjaciel pies”. W zajęciach uczestniczył 3 zespół rewalidacyjno- wychowawczy oraz klasa 2b zet. Zaproszonymi gośćmi byli Pani Renata Wismont oraz uroczy labrador Tero. Na zajęciach uczniowie dowiedzieli się jak wygląda pies, jak należy o niego dbać, nawiązali oparty o zaufanie kontakt z psem, nabyli umiejętności opiekuńczych- spacer z psem, szczotkowanie, a także poznali  sztuczki wykonywane przez psiaka. Było bardzo wesoło i ciekawie, co widać na załączonych obrazkach. Dziękujemy! …. I do zobaczenia wkrótce

[album=274]


Mój przyjaciel pies

AUTORSKI PROGRAM ZAJĘĆ Z UDZIAŁEM ZWIERZĄT (AAA- ANIMAL ASSISTED ACTIVITIES) DLA DZIECI I MŁODZIEŻY NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE W STOPNIU LEKKIM, UMIARKOWANYM , ZNACZNYM I GŁĘBOKIM

„Pies najlepszym przyjacielem człowieka”…
O dobroczynnym wpływie kontaktów ludzi z psem wiadomo nie od dziś. Poza funkcją przyjaciela, pies może być doskonałym partnerem, przewodnikiem czy terapeutą. Szczególną rolę odgrywa on podczas zajęć z dziećmi. Pies sprawia, że dzieci dłużej i chętniej ćwiczą, a wykonywanie zadań wywołuje wiele radości. Pies potrafi skoncentrować na sobie uwagę , zachęcić do zabawy, uatrakcyjnić długotrwałe zajęcia, przełamać lęk przed kontaktem ze światem zewnętrznym.
Obszary takich działań nazywamy ogólnie dogoterapią, jednak według profesjonalistów podzielić ją można dodatkowo na dwie formy: AAT-Animal Assisted Therapy- Terapia z Udziałem Zwierząt oraz AAA- Animal Assisted Activities- Aktywności z Udziałem Zwierząt. Jako, że pierwsza forma jest dość sprecyzowana, nastawiona na pracę z terapeutą, specjalistą , tak AAA to forma spontanicznego kontaktu z psem, prowadzona przez specjalistę, jak również osobę bez wykształcenia kierunkowego, niewymagająca szczegółowego planowania. Jej celem jest poprawa jakości życia i dostarczanie radości z obcowania z czworonogiem. Na tym też skupia się program dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym ,znacznym i głębokim, w tym także z niepełnosprawnością sprzężoną.
Realizacja programu: rok szkolony 2016/2017.

Koordynator programu Monika Milewska